Thursday, March 1, 2012

How do I define SAHABAT :)

Assalamualaikum, this post actually ada kaitan dgn pertanyaan a friend of mine tadi " Fhaisol, ko sayang aku?" and I answered " kenapa ko tanya mcm tuh? " :D hahaha..

Oke, 1stly, bagi aku, seorang sahabat itu, apabila aku duduk disampingnya, aku akan rasa tenang, bahagia, hilang kesedihan dengan tawa bersamanya :)

2nd, sahabat adalah seorang yg support apa yg aku sedang lakukan :) InshaAllah, pasal kebaikan :)

3rd, bila aku memerlukan seseorang, sahabat akan ada utk membantu. Bagi aku, bantuan fizikal tidak seberapa penting in comparing with bantuan utk kasi aku semangat, hilangkan kesedihan aku, peluk aku dengan kasih sayang seorang sahabat.. dari situ, aku yakin beban yg aku pikul, akan terasa cukup ringan :)

4th, Aku tidak mengira rupa, pangkat, kaya/miskin utk bersahabat. Pada aku, kalau ada org yg mampu membuatkan aku menitiskan airmata kerna ukhwah yg dibina, itulah sahabat aku :) :)

5th, yang paling penting, sahabat yg aku kenal sebagai "sahabat" mampu menambah ilmu agama aku walaupun secara langsung ataupun secara xlangsung, sedikit ataupun banyak.. :)

Aku tidak mencari seorang sahabat, ttp aku mencari ramai sahabat :)

Kpd sahabat2 aku, InshaAllah, aku mendoakan kejayaan kita bersama dunia dan akhirat :) Semoga Allah kurniakan kita rezeki yg melimpah ruah, rahmat dan redhaNya, :)

Harap2, pertanyaanmu terjawab :D hahaha

Makasih :) Assalamualaikum

1 comment:

  1. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete